sunnuntaina, huhtikuuta 1

Taksikyyti ja työpaikan kuulumiset

Joistakin kyydeistä tietää heti ensi sekunneilla, että tämä ei tule olemaan mukava asiakaspalvelutilanne.

---------------------------------------------

Tilauksen aikaleima oli vanhentunut kymmenen minuuttia, kun saavuin asiakkaan luokse.

- ON SE S*****A KUMMA KUN MIE OLEN PUOLI TUNTIA OOTTANU JA PALELLU...

No niinpä tietenkin. Voit kyllä syyttää vain itseäsi, jos olet seissyt pihalla 20 minuuttia ennen kuin edes tilaat taksin. Asiakas rauhoittui hieman, kun huomautin tilauksen tulleen vasta 10 minuuttia sitten keskukseen. Matkalla hän pyyteli anteeksi ja kertoi ymmärtävänsä minua, koska on itsekin asiakaspalvelutyössä.

-M- kirjoitti tässä taannoin asiakastyypistä, joka välttämättä haluaa laverrella työpaikkansa asiat taksikuskille. Vieressäni istui taas tämän rodun uljas edustaja. Ensin hän kertoi työnkuvansa ja työpaikkansa, seuraavaksi haukkui järjestelmällisesti kaikki työkaverit (nimiä unohtamatta) lehmiksi ja lusmuilijoiksi ja kaiken päälle kehui itseään koko matkan, perille asti. Samaan aikaan minua sapetti.

Ajattelevatkohan nämä asiakaspalvelun huippuammattilaiset, että taksikuskikin saattaa joskus esimerkiksi käydä kaupassa? Minä en ainakaan asioisi kovin mielelläni sellaisessa liikkeessä, jonka itseään täynnä oleva pikkupomo on nimeltä mainiten haukkunut kaikki työkaverinsa jollekin ventovieraalle taksikuskille.

Harmi kun en silloin hoksannut, mutta miltähän asiakkaan naama olisi näyttänyt klassisen "puhut muuten mun siskosta" -kommentin jälkeen?

Ei kommentteja: