maanantaina, marraskuuta 6

Hyvä ihminen

Kerronpa lyhyesti minkälainen asiakas pistää ärsyttämään: omahyväinen.

- Pentti (nimi muutettu) muuten tarjosi palkankorotusta pyytämättä. Olen kuulemma niin hyvä työntekijä.

-Jaa, vai niin. [tekohymy, nyökyttelyä]

- Toi se Pentti muuten ryyppyrahaakin illalla kun soitin että tarttis vähän. On tässä niin hyvä työntekijä, ettei ole varaa päästää pois.

- Oho, onpa kyllä. [nyökyttelyä, yllättynyt ilme]

- Se sano, että yks toinen yrittäjäki olis tarvinnu tommosta työntekijää joka tietää ja osaa vaikka mitä. Pentti oli sanonu, että hänpä tietää yhen mutta se on valitettavasti hänen palkkalistoilla.

- Katopa vain. [tekohymy]

Tällaista keskustelua kun jatkaa vartin verran suupielet jäykkänä ja "heh heh, olipa hauskasti sanottu" -kommenteilla myötäillen minulle alkaa olla selvää, että mihin firmaan en mene asioimaan aivan lähiaikoina. Ainakin minulle tulisi valtava alemmuuden tunne jos menisin noin pätevän ihmisen palveltavaksi.

Onneksi kaikkien asiakkaiden kohdalla ei tarvitse väkisin vääntää sitä palveluhymyä, useimpia (=tavallisia ihmisiä) kuitenkin kuljettaa aidosti mielellään.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

..pitää muistaa että onneksi 99% asiakkaista on tavallisia matti-meikäläisiä jotka tarvitsevat mittariauton palveluksia..

P.S. Olenkohan oikeilla jäljillä mutta eihän siellä päässä putkea ole vain eräs (ex?) karting harrastaja..

-Porosta pitkälle-

tuurari kirjoitti...

Aivan totta, sitä ei voi kyllin korostaa: 99% asiakkaista on aivan tavallisia ihmisiä joista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Jostain kumman syystä tulee vain enimmäkseen kirjoitettua niistä hankalista/ärsyttävistä/überkännisistä tapauksista...

Kaipa se johtuu siitä, että niissä perusasiakkaissa ei ole paljoa kirjoitettavaa: "Kentälle, kiitos." "Isäntä vai renki?" "Kauankin ajellut?" "Kelejä pidellyt." "Pankille, kiitos. Pistätkö reitin kuittiin?" "Kiitos hei."

Ja peeässään: kylläpä minut jo tunnetaan eikä se mikään salaisuus enää olekaan. Et sie aivan hukassa ole.