keskiviikkona, heinäkuuta 19

Ettei totuus unohtuisi

Viime aikoina on tullut kirjoitettua paljon hankalista/huonosti käyttäytyvistä/überkännisistä asiakkaista - tämä vain siksi, että negatiivisista tapahtumista ja überkännisten toilailuista saa paljon mehukkaampia juttuja kuin tavallisista asiakkaista.

Kirjoitusteni sisältö on omiaan luomaan väärää kuvaa taksinkäyttäjistä, joten ettei totuus unohtuisi, toistettakoon taas kerran: suurin osa taksiasiakkaista on aivan tavallisia, mukavia ihmisiä jotka eivät örvellä ja maksavat kyydin mukisematta. No okei, tiistaiöisin "normaali-ihmiset" ovat vähemmistössä, mutta pitkässä juoksussa asiakaspalvelutilanteiden keskiarvo kääntyy 95-prosenttisesti positiivisen puolelle.

Kiitos teille normaaleille.

Ps. Rollon yössä on noussut tänään blogilistan Top 200-listalle. Kiitos myös lukijoille.

5 kommenttia:

Kolleega kirjoitti...

Oma 7 vuoden kokemus Helsingistä sanoo, että torstai yöt on hörhöjä täynnä.

Anonyymi kirjoitti...

Näitä juttuja on sitten kiva lukea ja kuunnella muiden kommentteja koskessa ja vallassa..

On olemassa kaksi faktaa:
1. Ei ole hankalia asiakkaita, vain toisinaan haastavia
2. Suomi elää puusta! (Poliisin pojan katsoneet tietävät tämän, taattua vanhemman Tervon huumoria..)

Mitä mieltä Tuurari muuten on; ~50v naishenkilöt Hovista klo 4.30 niitä "haastavimpia" asiakkaita?

tuurari kirjoitti...

50v-naisten kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia, mutta samanikäiset miehet ovat joskus käyttäytyneet "haastavasti". Yleensähän niistäkin selviää kun avaa korvien välisen ohivirtausventtiilin, oikeasta sisään ja vasemmasta ulos.

Yleistäen näitä haastavampia tapauksia tulee muutamasta tietystä paikasta: kahdesta keskikaupungin juottolasta (laajalla ikähaitarilla) ja kahdesta lähiöpubista, joissa henkilökunta ei osaa/halua lopettaa tarjoilua ajoissa. Mentaliteettina tuntuu olevan, että kaikki rahat pois mitä irtoaa, ja vasta kun asiakas putoaa pöydän alle sille tilataan taksi. Ja kuski kiittää kun asiakas laskee alleen autossa tai sammuu takapenkille - rahattomana, luonnollisesti.

Onneksi useimpien ravintoloiden anniskeluhenkilökunta on sen verran vastuuntuntoista, ettei yleensä päästä asiakkaita juomaan itseään päättömiksi ja jalattomiksi. Mutta sitten on nämä muutamat, nimeltä mainitsemattomat poikkeukset...

Anonyymi kirjoitti...

Tiettyjen "juottoloiden" moraalia voi tosiaankin ihmetellä varsinkin talvisaikaan.. Ompa itselleni käynyt kerran jopa niin että eräästä laaturavintolasta tarjottiin kyytiin tunturirallin pakkasten aikaan virtsassa&oksennuksessa olevaa asiakasta, joka ei osannut sanoa nimeään saati osoitettaan. Kerroin pokelle kohteliaasti että tästä asiakkaasta ei tule "kauppoja" jolloin poke nakkasi sanatarkasti takaisin: "Se on kuule nyt sun vastuullas tuo jätkä, se on viimeks koskenu sun autos ovenkahvaan ja on sun vastuullas ettei se jäädy tuohon"

-Mikäpä siinä muukaan auttoi kun soittaa miekkataksi paikalle..

Otappa sinäki tuurari välillä rennosti ja pidä viikonloppu tai useampi vapaata, on muuten mahtavaa olla vapaalla ;)

tuurari kirjoitti...

Miekkataksia tarvittiin tänäkin yönä, kun erään epäsuorasti mainitsemani lähiöpubin asiakas oli sammunut ajoradalle. Hyvä hyvä...

Miehän olen ottanu rennosti koko alkuvuoden juhannukseen asti ja otan kolmen viikon päästä uudestaan, joten pitää nyt jaksaa puskea tämä muutaman viikon repäisy ettei tarvitse talvella siirtyä opiskelijaruokavaliolle. Kyllä tätä jaksaa kun ei jatkuvasti tarvitse kärrätä.